I boken 'Sellers of Dreams' av Ruth Artmonsky utforskes utviklingen av skjønnhetsprodukter fra slutten av 1800-tallet. Denne perioden var preget av eksperimentering, som førte til fremveksten av kjente merkevarer innen skjønnhet. Noen produsenter hadde et oppriktig ønske om å skape 'sunne' produkter som kunne forbedre utseendet uten å være skadelige, mens andre satset på kortsiktig gevinst. De fleste produsenter i skjønnhetsindustrien startet med ett eller to spesialiserte produkter - enten for hår, negler eller hud - men etter hvert begynte mange å tilby et bredt spekter av varer, fra leppestifter til falske øyevipper, mens mindre aktører ble kjøpt opp av de store. Reklamen for skjønnhetsprodukter tilpasset seg sosiale trender, fra flapperjente-stilen til Twiggy-utseendet fra Carnaby Street. Godtroende forbrukere ble lovet løsninger for å oppnå sine drømmer - fra evig ungdom til å tiltrekke seg den rette partneren. 'Sellers of Dreams' kartlegger reklamebransjens evne til å love at drømmer kan bli virkelighet.