Den fjerde utgaven av den bestselgende læreboken, nå tilgjengelig i trykket format, eBok og lydbok, har blitt grundig oppdatert og tilbyr en konsis innføring i de sentrale begrepene innen semiotikk, formulert i lettfattelig og jargonfri språkdrakt. Boken avmystifiserer et komplekst og tverrfaglig felt ved å ta for seg nøkkelspørsmål som: Hva er tegn og koder? Hva kan semiotikk lære oss om representasjon og virkelighet? Hvilke verktøy gir det for å analysere tekster og kulturelle praksiser? Den fjerde utgaven av "Semiotics: The Basics" fokuserer særlig på anvendelsen innen kommunikasjon og kulturstudier. Boken er blitt grundig revidert og utvidet, med en helt ny seksjon om kognitiv semiotikk, flere illustrasjoner og et nytt begrepsregister. Med oppdateringer innen teori, flere eksempler og forslag til videre lesning, er dette en uunnværlig ressurs som fungerer både som en ideell innføringsbok og en viktig referanseguide for studenter på alle nivåer innen språk og kommunikasjon.