Sense of Place and Place Attachment in Tourism av Ning Chris Chen, C. Michael (University of Canterbury New Zealand) Hall, Girish Prayag

Sense of Place and Place Attachment in Tourism av Ning Chris Chen, C. Michael (University of Canterbury New Zealand) Hall, Girish Prayag

Produktbeskrivelse

Sted er en essensiell del av turisme. I reiselivssektoren kan nesten alle problemstillinger føres tilbake til samhandling og forholdet mellom mennesker og steder. Begrepet 'følelse av sted', også kjent som stedstilknytning, topofili og samfunnssentiment, har fått betydelig oppmerksomhet innen turismeforskning grunnet dens bidrag til, samt påvirkning fra, turistaktivitet. Denne boken, skrevet av anerkjente forfattere innen feltet, undersøker følelsen av sted og stedstilknytning gjennom en typologi som omfatter genealogiske og historiske, narrative og kulturelle, økonomiske, ideologiske, kosmologiske og dynamiske elementer. Dimensjoner av stedstilknytning, som stedets identitet, avhengighet og affektiv tilknytning, blir diskutert, i tillegg til emner som stedsmarkedsføring, stedsgjøring og destinasjonsforvaltning. Boken er beriket med en rekke illustrerende internasjonale eksempler og saker, fra julenissen til betydningen av sted i urfolks og tradisjonelle kulturer, og representerer et omfattende bidrag til forståelsen av hvordan steder påvirker og formes av turisme.

Prishistorikk

Lavest
529 KR
Høyest
630 KR
Gjennomsnitt
602 KR
Median
617 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Sense of Place and Place Attachment in Tourism av Ning Chris Chen, C. Michael (University of Canterbury New Zealand) Hall, Girish Prayag
GTIN/EAN/ISBN 9781032006215
Kategorier Bøker