Setting the Agenda av Maxwell (University of Texas Austin) McCombs, Sebastian Valenzuela
Produktbeskrivelse
Nyhetsmediene spiller en avgjørende rolle i hvordan vi oppfatter samfunnsspørsmål på verdensbasis, og de er ofte sentrale i å bestemme hvilke emner som får vår oppmerksomhet og handling. Boken "Setting the Agenda", første gang utgitt i 2004, har blitt en standardlærebok på dette viktige området. I denne oppdaterte tredjeforlengelsen har Maxwell McCombs, en pioner innen agenda-setting forskning, og Sebastián Valenzuela, en anerkjent forsker innen agenda-setting i Latin-Amerika, utvidet og modernisert innholdet for en ny generasjon studenter. Boken beskriver medienes innflytelse på hva vi tenker om og hvordan vi tenker om ulike emner, og utforsker også kildene til medieagendaer, den psykologiske forklaringen på deres innvirkning på den offentlige agendaen, samt konsekvensene for holdninger, meninger og atferd. Denne utgaven inkluderer også en ny diskusjon om agenda-setting i et utvidet medielandskap, med et helt kapittel dedikert til nettverksagenda-setting og en utdypende presentasjon av temaet.