Konsulentvirksomhet og relaterte profesjonelle tjenester er en bransje verdt 350 milliarder dollar, og veksten er betydelig. Imidlertid skjuler ikke dette tallet de reelle utfordringene mange konsulenter står overfor. Altfor mange konsultasjoner ender opp som kortvarige, engangsoppdrag – situasjoner der mange fagfolk har vanskelig for å overleve. Den mest presserende bekymringen for dagens seks millioner profesjonelle rådgivere er: Hvordan kan jeg skille meg ut og bli uunnværlig for mine kunder over tid? Boken 'Clients for Life' gir svarene. Gjennom intervjuer med toppledere fra anerkjente selskaper som Kodak og American Express, presenterer Sheth og Sobel, to av bransjens mest anerkjente eksperter, en rekke velprøvde ferdigheter og teknikker som skiller det ekstraordinære fra det ordinære. Leserne vil lære hvordan man bygger tillit gjennom konsistens og pålitelighet, balanserer profesjonell uavhengighet med kundelojalitet, anvender viktig 'big picture thinking' og mye mer.