Kontagøs: Hvorfor ting fanger oppmerksomhet, er en New York Times bestselger som dykker ned i fenomenet bak popularitet. I denne boken utforsker forfatteren Jonah Berger de underliggende årsakene til hvorfor noen produkter og ideer sprer seg raskere enn andre. Mens mange antar at reklame er nøkkelen til å gjøre noe populært, avdekker Berger at det er folks anbefalinger og samtaler som virkelig påvirker hva som blir kjent. Hvorfor snakker vi mer om enkelte produkter og ideer sammenlignet med andre? Hvilke historier og rykter viser seg å være mest smittsomme? Og hva er hemmeligheten bak at visst innhold deler seg som ild i tørt gress på nettet? I løpet av det siste tiåret har Berger, professor i markedsføring ved Wharton, dedikert seg til å besvare disse gåtene. Han har undersøkt hva som gjør at artikler fra New York Times havner på avisens mest delte liste, hvorfor produkter får det berømte 'munn-til-munn' fenomenet, og hvordan sosial påvirkning former valg knyttet til alt fra biler til klær og til og med navnene vi gir barna våre. I Kontagøs avdekker Berger den vitenskapelige forståelsen bak ord-til-munn og sosial overføring. Oppdag de seks grunnleggende prinsippene som driver popularitet og lær hvordan du kan hente inspirasjon fra disse innsiktene for å gjøre dine egne ideer mer smittsomme.