SIMON & SCHUSTER

Diffusion of Innovations, 5th Edition

Diffusion of Innovations, 5th Edition

Produktbeskrivelse

I sin femte utgave presenterer "Diffusion of Innovations" en tidløs undersøkelse av hvordan nye ideer tas opp og sprer seg i samfunnet. Forfatter Everett M. Rogers, som er professor og leder av institutt for kommunikasjon og journalistikk ved universitetet i New Mexico, dykker ned i mekanismene bak kommunikasjon av innovasjoner. I denne anerkjente boken utforsker Rogers hvordan nyvinninger ofte oppleves som usikre og risikofylt ved deres introduksjon. For å redusere denne usikkerheten søker folk vanligvis råd hos andre som allerede har tatt i bruk den aktuelle ideen. Slik sett består diffusjonsprosessen av en liten gruppe individer som først adoptere en innovasjon, og deretter formidler budskapet til sine bekjente, en prosess som vanligvis strekker seg over måneder eller år. Det finnes imidlertid unntak; for eksempel ble bruken av Internett på 1990-tallet spredt raskere enn noen annen innovasjon i menneskehetens historie. I tillegg endrer Internett selve karakteren av diffusjon ved å redusere betydningen av fysisk avstand mellom mennesker. Denne femte utgaven av boken tilbyr en grundig innsikt i teori og praksis bak spredningen av innovative tanker.

Prishistorikk

Lavest
365 KR
Høyest
390 KR
Gjennomsnitt
373 KR
Median
378 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke SIMON & SCHUSTER
Navn Diffusion of Innovations, 5th Edition
GTIN/EAN/ISBN 9780743222099
Kategorier Bøker