I en tid da venturekapital fløt over verden, var jakten på den neste store suksessen som Yahoo! eller Amazon.com i full gang. De fleste hadde ikke nødvendigvis et produkt, erfaring eller en forretningsplan, men det hindret dem ikke i å skaffe seg enorme beløp fra investorer for å starte sine dot-com selskaper. Folk jobbet dag og natt i påvente av aksjeopsjoner og løfter om formuer. Men i april 2000 kollapset hele den digitale drømmen. Investorer, analytikere og næringslivspressen sto forvirret tilbake og stilte spørsmål som: Hvem visste at folk ikke ville bytte ut sine amerikanske dollar mot den virtuelle valutaen Flooz? Hvem kunne ane at ingen ville bruke Flooz på en bruktbil fra iMotors.com? Og hvem trengte i det hele tatt en bruktbil når man kunne få hundemat levert på døren av en sokkefigur? "F'd Companies" fanger opp sløsingen, grådigheten og den menneskelige dumheten hos mer enn 100 dot-com selskaper. Skrevet i Philip J. Kaplans kjente og bitre stil, tilbyr disse profilene en innsikt i dot-com-epokens skyggesider.