Boken "Glossy" er en umiddelbar New York Times-bestseller og ble kåret til en av Financial Times beste bøker for året. Denne fengslende fortellingen utforsker skjønnhet, forretning, privilegium og suksess på en medrivende måte. Den gir leseren en unik innsikt i hva som egentlig foregikk hos Glossier, et av Amerikas mest bemerkelsesverdige og innflytelsesrike oppstartsselskaper. Boken dykker også dypt inn i den mystiske og visjonære kvinnen som står bak suksessen. Ifølge Forbes er Glossier ett av de mest disruptive merkene i skjønnhetssektoren, og selskapet har revolusjonert bransjen med sitt sofistikerte merkevarebygging og innovative tilnærming til influencer-markedsføring. Dette har raskt gjort Glossier til et fenomen med hengivne fans. Selskapet har lært en hel generasjon av bedriftsledere hvordan man kommuniserer med Millennial- og Gen Z-kunder, samt hvordan man bygger en kultaktig tilhengerskare på nettet. I sentrum av fortellingen finner vi Emily Weiss, den mystiske tidligere "superintern" fra Teen Vogue, som også er kjent fra realityserien The Hills og som grunnlegger av skjønnhetsbloggen Into the Gloss. Med sitt blikk for detaljer, mot og brennende ambisjon har hun vært sentral i etableringen av Glossier.