'Inside-the-box'-metoden kan avdekke viktige innovasjonmuligheter som skjuler seg i lyset av dagligdagse forhold' (Daniel H. Pink, forfatter av Drive). Den tradisjonelle tilnærmingen til kreativitet innen amerikansk næringsliv har vært å 'tenke utenfor boksen' – å brainstorme uten begrensninger i jakten på banebrytende ideer, ofte i krisesituasjoner. Selv om dette kan fungere i enkelte tilfeller, resulterer det ofte i problemspesifikke løsninger som ikke fremmer kreativ tenkning generelt. 'Inside the Box' introduserer Systematic Inventive Thinking (SIT), en metode som systematiserer kreativitet som en del av bedriftskulturen. Denne motintuitive og kraftfullt effektive tilnærmingen til kreativitet krever at man tenker innenfor boksen, og arbeider i sitt kjente miljø for å skape nye ideer uavhengig av spesifikke problemer. SITs teknikker og prinsipper har allerede blitt implementert for å fremme kreativ tenkning i selskaper som Procter & Gamble, Johnson & Johnson, og andre ledende aktører i industrien. 'Inside the Box' viser hvordan selskaper har...