I boken "PAPER OF WRECKAGE" får leserne et unikt innblikk i den forbløffende historien om New York Post, en legendarisk tabloid som har hatt en betydelig kulturell innflytelse fra 1970-tallet og frem til i dag. Gjennom øyenvitneskildringer fra menn og kvinner som har opplevd dette nærmest på nært hold, utforskes formeringen av et medieimperium. På 1970-tallet opplevde landets eldste kontinuerlig publiserte avis økonomiske vanskeligheter, akkurat som sin nærmest konkursfarlige hjemby. Da avisen ble solgt til den relativt ukjente australske entreprenøren Rupert Murdoch i 1976, håpet de ansatte at dette ville markere begynnelsen på en ny gullalder for publikasjonen. Etter nesten femti år med Murdoch ved roret, er den amerikanske kulturen sterkt preget av den retningen han satte på 1970-tallet: et medieimperium fokusert på kjendiser, med høylytt og ensidig dekning, som nå har nådd sin topp med Fox News. Gjennom omfattende intervjuer med sentrale aktører og dypgående forskning, avdekker denne fascinerende og underholdende muntlige historien hvordan vi har endt opp her. Fortellingen er fylt med dramatiske hendelser, overdimensjonerte egos og en bedriftskultur hvor det å omgå reglene har blitt belønnet.