Opplever ditt selskap at nye konkurrenter retter dødelige angrep mot produktene og markedene deres? Richard A. D'Aveni, forfatteren av den kjente håndboken for angripere, "Hypercompetition", presenterer motstrategier og taktikker som enhver bransjeleder eller etablert virksomhet kan bruke for å forsvare seg mot revolusjonære, disruptorer eller hyperkonkurrenter. D'Aveni hevder at hemmeligheten ligger i å lage reglene, ikke å bryte dem, for ifølge ham er det fortsatt regelmakerne som regjerer. I sin argumentasjon understreker han at 'profitt og velstand kommer ikke fra revolusjon, men fra stabilitet og ordnet endring.' D'Aveni gir en imponerende rammeverk som gjør det mulig for enhver ressurssterk eller smart forsvarsspiller å oppnå strategisk overlegenhet ved å være først til å definere spillefeltet. Han viser hvordan globale giganter som Disney, Microsoft og Procter & Gamble har oppnådd fremtredende posisjoner ved å rekontekstualisere produktsortimentene sine som kraftfulle konkurransearsenaler, som han omtaler som 'påvirkningsområder.' Dette representerer i bunn og grunn en ny måte å konkurrere på ved å restrukturere.