The Status Revolution: The Improbable Story of How the Lowbrow Became the Highbrow
Produktbeskrivelse
Hvordan har redningshunder blitt status-symboler? Hvorfor mister luksusmerker sin glans? Hva har gjort F. Scott Fitzgeralds mest kjente observasjoner foreldet? Disse spørsmålene er del av en ny revolusjon som radikalt omorganiserer måten vi ser oss selv og andre på, en revolusjon som vil være vanskelig for popkulturlesere å legge fra seg (Booklist). Status var tidligere enkelt å identifisere – raske biler, stilige sko, store eiendommer, og elite-merker. Men i stedet for Louboutin-sko og Lamborghinier, er relevansen av de rike, berømte og smakløse på vei ned. Chuck Thompson, som er blitt omtalt som 'savagely funny' av The New York Times og 'wickedly entertaining' av San Francisco Chronicle, utforsker hva 'status' innebærer i dag, og oppdager at det som en gang ble ansett som lav livsstil, nå har blitt høy livsstil. I Status Revolution tar Thompson oss med på en reise gjennom den nye statusverden, fra et lite samfunn i British Columbia der en urfolks-kunstner bruker sveitserkniv i trearbeid for å gjenvinne kommunal status.