Hvorfor er noen produkter og ideer mer omtalt enn andre? Hva er hemmeligheten bak at enkelte artikler når toppen av mest delte lister? Hvordan blir visse YouTube-videoer virale? Svaret ligger i fenomenet 'munn-til-munn'. Uansett om det er gjennom ansikt-til-ansikt samtaler, e-poster fra venner eller vurderinger av produkter på nettet, har informasjonen og meninger vi får fra andre en betydelig innvirkning på vår atferd. Faktisk genererer munn-til-munn kommunikasjon mer enn dobbelt så mye salg sammenlignet med betalt reklame, og den er hovedårsaken til 20-50 % av alle kjøpsbeslutninger. Den viser seg å være hele 8,5 til 30 ganger mer effektiv enn tradisjonelle medieplattformer. Det beste med munn-til-munn er at det er tilgjengelig for alle. Enten du er en Fortune 500-bedrift som prøver å øke salget, en liten restaurant som ønsker økt kjennskap, en ideell organisasjon som bekjemper fedme, eller en ny politiker som stiller til valg i bystyret, kan munn-til-munn hjelpe deg med å oppnå suksess. Du trenger ikke millioner av dollar til reklamebudsjett; det handler om å få folk til å snakke.