Hver skaper står overfor de samme utfordringene når det kommer til markedsføring. Hvordan tiltrekke oppmerksomhet til arbeidet ditt? Hvordan sørge for at skaperverkene dine når inn i folks sinn og hjerter? Hvordan få fansen din til å fortelle vennene sine? Hvordan kan du ta betalt for ditt kjærlighetsarbeid? Hvordan få medienes hjelp? Derek Sivers, som tidligere var profesjonell musiker, grunnla en musikkdistribusjonsbedrift som hjalp 150 000 musikere med å selge musikken sin til over fire millioner mennesker. Etter år med å leve med disse problemene, har han utviklet løsninger som han deler i boken 'Your Music and People'. Boken presenterer en vellykket filosofi for å få arbeidet ditt ut til verden ved å være kreativ, hensynsfull, ressurssterk og koblet til andre. Denne boken er ikke bare for musikere; selv om den bruker musikk som eksempel, er den ment for enhver skaper som ønsker å nå ut til mennesker. Tidlige lesere har omtalt den som en av de beste bøkene som noensinne er skrevet om forretningsmarkedsføring. Noen sentrale punkter inkluderer: Forretning er like kreativt som musikk. Markedsføring er en forlengelse av kunsten din. Markedsføring betyr å skape relasjoner og oppmerksomhet rundt det du brenner for.