Boken "Advertising Design and Typography" gir en omfattende oversikt over strategier for annonseutforming, og er et uvurderlig verktøy for både studenter og fagfolk som ønsker å lære hvordan man lager annonser som virkelig skiller seg ut i mengden. Gjennom nøye utforskning av designprinsipper som enhet, kontrast, hierarki, dominans, skala, abstraksjon og forholdet mellom tekst og bilde, får leseren en grundig forståelse av hva som ligger til grunn for vellykket annonsedesign. Boken tar for seg sentrale temaer som: - Hvordan forske på både klienten og målgruppen - Hva som gjør en annonse vellykket - Strategier for å fange publikums oppmerksomhet i et konkurransepreget marked - Betydningen av en konsekvent merkevare og identitet - Forskjellen mellom trykt reklame, reklameskilt, nettannonsering, TV og radio - Skillet mellom reklamedesign og redaksjonell design I tillegg inneholder boken en omfattende seksjon om typografi, som gir essensiell informasjon om hvordan tekst oppfattes av leserne, typografiens historie, prinsipper og praksis. Med over 1500 eksempler og illustrasjoner av fremragende annonseutforming fra hele verden, vil "Advertising Design and Typography" være en transformativ opplevelse for alle som er interessert i annonsekunst.