Boken "Implementation Science in Nursing: A Framework for Education and Practice" er en essensiell ressurs for lærere, studenter og helsepersonell som ønsker å fremme og opprettholde endringer innen helsetjenesten. Denne boken gir en grundig innføring i både teoretiske prinsipper og praktiske anvendelser av evidensbasert praksis (EBP). Den mest krevende, men også mest avgjørende delen av EBP er implementeringen, der endringer i praksis prøves ut, vurderes, integreres og opprettholdes. Boken tar spesielt for seg implementeringsprosessen, som handler om å studere metoder og strategier for å sikre at forskningsfunn og EBP tas i bruk som en del av det daglige arbeidet, med mål om å forbedre pasientbehandling, kvalitet, sikkerhet og resultater. Dr. Linda A. Roussel og Dr. Patricia L. Thomas kombinerer didaktiske undervisningsmetoder med virkelige eksempler i teksten, noe som gir leserne en dypere forståelse av implementeringsvitenskap og dens anvendelse. Boken inneholder også andre viktige funksjoner for å styrke læringsopplevelsen.