Social Media Communication av Jeremy Harris (University of Nebraska at Omaha USA) Lipschultz
Produktbeskrivelse
Den oppdaterte fjerde utgaven av 'Social Media Communication' gir en omfattende, tverrfaglig guide til kommunikasjon i sosiale medier. Boken tar for seg plattformer som Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter og YouTube, og analyserer hvordan disse brukes innen journalistikk, PR, reklame og markedsføring. Lipschultz har et særlig fokus på sentrale konsepter, beste praksiser, dataanalyser, lovgivning og etikk – og fremhever den kritiske tenkningen som er nødvendig for effektiv bruk av nye, utviklende og modnende nettverksverktøy i sosiale og mobile medier. Med historiske omstendigheter og moderne casestudier, samt essays fra ledende innovatører innen sosiale medier, gir denne praktiske og allsidige læreboken leserne de nødvendige ressursene for å vurdere og benytte nåværende og fremtidige former for kommunikasjon i sosiale medier. Oppdateringene i fjerde utgave inkluderer utvidede diskusjoner om desinformasjon, virkningen av kunstig intelligens (AI) og naturlige språk-chatboter.