I boken "READ ALOUDS FOR ALL LEARNERS: A Comprehensive Plan for Every Subject, Every Day, Grades PreK-8" utforsker Molly Ness hvordan fraværet av høytlesing i klasserommet har en negativ innvirkning på leseferdighetene til elever fra førskole til 8. klasse. Støttet av både aktuell forskning og egne erfaringer, gir hun klare retningslinjer for hvordan man kan planlegge og gjennomføre en rutine for høytlesing som fremmer utviklingen av leseferdigheter, kunnskap om faginnhold, sosial og emosjonell læring, samt akademisk prestasjon hos unge elever. Denne boken gir leseren mulighet til å: * Forstå rollen som høytlesing spiller i lesevitenskapen * Lære den tre-trinns planleggingsprosessen for høytlesing * Få innsikt i den nyeste forskningen om høytlesing og trender blant lærere i grunnskolen, ungdomsskole og videregående opplæring * Mottak tips som er skreddersydd for hver aldersgruppes sosial-emosjonelle læring og kognisjon * Fange opp viktigheten av høytlesing innen alle fagområder * Utvikle en plan for høytlesing i samfunnsfag, naturvitenskap, matematikk og kroppsøving.