Sosiale medier av Ida Aalen, Magnus Hoem Iversen

Sosiale medier av Ida Aalen, Magnus Hoem Iversen

Produktbeskrivelse

Er sosiale medier en kilde til avhengighet og depresjon? Utgjør de en trussel mot demokratiet? Hvilken innflytelse har de teknologiske selskapene bak plattformene, og bør vi være bekymret for deres makt? I denne boka, som har blitt revidert siden sin forrige utgave i 2015, får leserne svar på disse presserende spørsmålene. Utgaven ble utgitt før fenomener som Donald Trump, Brexit, trollfabrikker, QAnon og TikTok ble en del av vår hverdag, samt før Covid-19, som ga ytterligere makt til teknologiaktørene. Sosiale medier har en betydning som er for viktig til å overlates til spekulasjoner. Gjennom et tiår har Ida Aalen og Magnus Hoem Iversen grundig undersøkt forskningen på dette feltet. De har systematisk gjennomgått de nyeste studiene for å tilby leserne oppdaterte og betrodde svar på de mest sentrale spørsmålene knyttet til sosiale medier. Forordet til denne utgaven er skrevet av Grete Brochmann. Ida Aalen (f. 1985) er medieviter fra NTNU, kjent for sitt engasjement som samfunnsdebattant og skribent i blant annet Dagens Næringsliv og Morgenbladet. Hun innehar en rolle som medgründer og produktsjef i teknologiselskapet Confrere. Magnus Hoem Iversen (f. 1985) er også medieviter, med doktorgrad fra Universitetet i Bergen, og hans forskning har fokusert på politisk retorikk i sosiale medier. Som aktiv skribent og samfunnsdebattant er han nå politisk rådgiver for byrådslederen i Bergen.

Prishistorikk

Lavest
464 KR
Høyest
499 KR
Gjennomsnitt
470 KR
Median
464 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Sosiale medier av Ida Aalen, Magnus Hoem Iversen
GTIN/EAN/ISBN 9788245035254
Kategorier Bøker