Dette omfattende verket er en lenge etterlengtet retrospektiv av Hito Steyerls kritiske tilnærming til multimedia- bilder. Som en innflytelsesrik kunstner og forfatter, kjent for bøkene 'Duty-Free Art' og 'The Wretched of the Screen', har Steyerl i løpet av de siste 30 årene undersøkt hvordan bilder har utviklet seg. Fra de analoge bildenes utallige muligheter for montasje til den splittede digitale bildes flytende natur, har Steyerl nøye kartlagt hvordan disse endringene påvirker representasjonen av kriger, folkemord og kapitalbevegelser. Brian Kuan Wood beskriver dette fenomenet ved å si: 'Vi håndterer ikke lenger det virtuelle, men en forvirrende og muligens fremmed konkrethet som vi så vidt begynner å forstå.' Med nesten 500 sider gir denne boken, som er den første omfattende oversikten over Steyerls arbeider, et innblikk i multimedia-installasjoner og filmprosjekter fra det siste tiåret, samt tidligere verker som sammenfaller i tematikk og uttrykk.