En arbeidsledig, ensom og forlatt kunstner står på randen av fortvilelse og begynner å stille spørsmål ved verdien av sitt eget håndverk. Plutselig får han en mulighet utenom det vanlige. En velstående patron med mystiske motiver oppsøker ham, og han blir trukket inn i corporate interesser. I teorien er oppdraget hans å 'selge sjelen sin' for å utvikle en PR-kampanje for en produktlinje designet for å forbedre menneskelig persepsjon. I praksis får han imidlertid makt over andre menneskers sjeler. Med friheten til å behandle kampanjen som et kunstnerisk prosjekt, forvandler han den offentlige sfæren til et forum for å forme estetiske sensibiliteter på en skala som andre bare kan drømme om. Men hvor langt kan han strekke sine ambisjoner før de knekker ham? I sin dristige, kompromissløse oppfølger til den anerkjente boken 'Square Wave', undersøker Mark de Silva ytterpunktene av menneskelig innsikt. Han bekymrer seg for forholdet mellom tilskuer og intimitet, mellom skjønnhet og dekadanse, samt kreativitet og utnyttelse.