Sports Marketing av Matthew D. Shank, Mark R. (Kent State University US) Lyberger
Produktbeskrivelse
Boken 'Sports Marketing: A Strategic Perspective' er en omfattende og autoritativ innføring i sportsmarkedsføring. Den står som det eneste introduksjonsverket som benytter et strategisk perspektiv, og gir en tydelig fremstilling av hvordan hver del av markedsføringsprosessen bør utformes og forvaltes – fra målsetting og planlegging til implementering og kontroll. Boken dekker alle sentrale emner i pensum for sportsmarkedsføring, inkludert forbrukeratferd, markedundersøkelser, kampanjer, produkter, prising, sponsing, forretningsetikk, teknologi, samt e-markedsføring. Den introduserer grunnleggende teori og konsepter, belyser beste praksis, og gir en oversikt over det raskt endrende internasjonale sportsmarkedet. Hver kapittel inneholder omfattende case-studier fra virkeligheten og biografier om betydningsfulle personer i bransjen, som gir leseren innsikt i reelle situasjoner. Utfordrende vurderingsoppgaver oppmuntre leseren til å reflektere kritisk over egen kunnskap og profesjonell praksis. Den nyeste utgaven er nå fullstendig revidert og oppdatert i sin sjette versjon.