Offentlige etater står kontinuerlig overfor utfordringer fra endrede forhold, komplekse samfunnsøkonomiske spørsmål og skiftende politiske retninger. Organisasjoner og deres team må være smidige, motstandsdyktige og forberedt på fremtiden. Her kommer design thinking inn i bildet. Design thinking er en menneskesentrert tilnærming som gir både struktur og verktøy for å omdanne utfordringer til muligheter. Denne metoden bidrar til økt innovasjon, bygning av motstandskraft og effektivisering av prosesser. Design thinking skiller seg ut ved å forenkle kompliserte utfordringer til klarere og mer håndterbare problemstillinger. Den sikrer også at brukerens behov ligger i sentrum av hver fase i designprosessen. Videre fremmer den samarbeid og kommunikasjon i teamet, samtidig som den reduserer usikkerhet og fremtidige sjokk. Denne boken presenterer de sentrale trinnene i design thinking, som gir teamet ditt selvtillit til å bruke denne systematiske designmetoden for å løse kreative problemer på arbeidsplassen. Med ekte eksempler fra virkeligheten tilbyr boken veiledning for implementering av en brukersentrert designprosess for å oppnå målbare resultater.