Applying Cognitive Linguistics to Second Language Learning and Teaching
Produktbeskrivelse
Denne reviderte og oppdaterte utgaven av et banebrytende verk innen kognitiv lingvistikk er skrevet i en engasjerende og tilgjengelig stil, rettet mot en ny generasjon forskere og studenter. Forfatteren gjennomgår et rikt utvalg av nyere studier som har blitt gjennomført innen ulike områder siden bokens første utgivelse i 2009. Boken utforsker hvordan nye forskningsområder innen kognitiv lingvistikk har oppstått og utviklet seg, samtidig som den tar hensyn til viktige studier som har fremskritt feltet siden starten. Denne nye utgaven er grundig revidert for å vurdere, analysere og syntetisere den nyeste tilstanden innen forskning relatert til kognitiv lingvistikk og andrespråkslæring og -undervisning, og foreslår også andre områder som kan ha fordel av videre utforskning. Dette verket vil være obligatorisk lesning for akademikere, lærere og studenter innen lingvistikk og utdanning, spesielt de med interesse for kognitiv lingvistikk, andrespråksoppklaring og utenlands språkundervisning.