I denne tredje, fullt reviderte utgaven av den ti-binders encyklopedi om språk og utdanning, presenteres de nyeste utviklingene innen feltet. Den inkluderer et helt nytt bind med forskningsbasert og akademisk innhold, som er essensielt for undervisning og læring av språk i en globalisert verden. Valget av emner og bidragsytere reflekterer dybden av fagkunnskap, det brede tverrfaglige perspektivet og mangfoldet av sosio-geografiske erfaringer innen språk- og utdanningsfeltet. I tillegg er det et særlig fokus på å inkludere bidrag fra ikke-engelskspråklige og ikke-vestlige deler av verden, noe som sikrer en virkelig global dekning. Forfatterne har strukket seg for å integrere disse stemmene fullstendig i helheten, i stedet for å presentere dem som spesielle tilfeller eller internasjonale perspektiver i separate seksjoner. Denne encyklopedien er en uunnværlig referanse for hvert universitets- og høgskjebibliotek verden over som betjener fakulteter eller skoler innen utdanning, og er av høy relevans for dagens utdanningsfelt.