Boken "Creating New Roles for a Sustainable Economy" tar for seg behovet for nye roller og entreprenørielle tilnærminger for å nå bærekraft- og samfunnsansvarmål. Denne samlede utgivelsen adresserer de fremvoksende rollene til næringsliv, markeder og praksiser som bidrar til en bærekraftig økonomi, og stiller viktige spørsmål: Hvilke nye roller tar eksisterende virksomheter i bruk for å oppfylle kravene til samfunnsansvar og bærekraft? Hvordan påvirker integreringen av bærekraft og samfunnsansvarsstrategier driftsmåten til organisasjonene? Hvilke nye markeder oppstår for bærekraftige virksomheter? Og hvilken rolle spiller sosiale entrepriser og ideelle organisasjoner i utviklingen av nye roller og markeder for en bærekraftig økonomi? Boken er delt inn i tre tematiske seksjoner. Den første delen utforsker digitalisering, grønne bedrifter og bærekraft, mens den andre omhandler de nye rollene for bærekraft og deres betydning for små og mellomstore bedrifter (SME) samt sosialt entreprenørskap. Til slutt gir boken innsikt i hvordan disse faktorene bidrar til å forme fremtiden for en bærekraftig økonomi.