"Creative Contradictions in Education" er en tankevekkende samling av essays skrevet av internasjonale eksperter som belyser komplekse spørsmål knyttet til kreativitet i utdanning fra et tverrfaglig perspektiv. Bidragsyterne i denne boken undersøker og tilbyr nye innsikter om de spenningene og motsetningene som forskere og pedagoger møter i sine forsøk på å forstå og implementere kreativitet i utdanningssystemet. Kreativitet i utdanningen er preget av mange motsetninger. Lærere setter vanligvis pris på kreativitet, men stiller spørsmål ved hvilken rolle den kan og bør ha i klasserommet. Mange pedagoger føler seg fanget mellom ønsket om å fremme elevenes kreative tenkning og presset fra eksterne læreplanstandarder, økt prestasjonsmonitorering og ulike andre læringsbegrensninger. Denne boken samler ledende eksperter som gir innovative, tverrfaglige perspektiver på hvordan kreative motsetninger i utdanning kan adresseres. Bidragsyterne vil trenge dypere inn i disse spørsmålene, og gi leserne verktøy for å navigere i det komplekse landskapet av kreativitet i utdanning.