Springer International Publishing AG

Creative Tools and the Softwarization of Cultural Production

Creative Tools and the Softwarization of Cultural Production

Produktbeskrivelse

Denne boken undersøker hvordan kreativitet i stadig større grad blir designet, markedsført og produsert gjennom digitale produkter og tjenester – en prosess omtalt som softwarization. I en tid hvor 'å være kreativ' har blitt en sentral del av maktstrukturen som former den moderne individet, er et viktig aspekt av denne arkitekturen knyttet til både materielle og symbolske konfigurasjoner som avhenger av verktøy. Fra bildebehandlingsprogrammer til digitale lydverkssteder, videoredigeringsprogrammer til spillmotorer, blir disse moderne verktøyene daglig brukt av kreative sjeler, og å mestre disse stadig mer komplekse teknologiene har blitt en nesten obligatorisk vei til kreativt arbeid. Til tross for at disse verktøyene er allestedsnærværende innen kulturell produksjon, har få forsøkt å teoretisere dem samlet og med tverrfaglig perspektiv. Ved å samle ulike kreative og metodologiske tradisjoner i én og samme bok, gir dette verket en omfattende oversikt over tilnærminger for å forstå dette komplekse, fremvoksende og dynamiske feltet som strekker seg utover de tradisjonelle disiplinene.

Prishistorikk

Lavest
1438 KR
Høyest
1499 KR
Gjennomsnitt
1470 KR
Median
1468 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Springer International Publishing AG
Navn Creative Tools and the Softwarization of Cultural Production
GTIN/EAN/ISBN 9783031456923
Kategorier Bøker