Developing Researcher Independence Through the Hidden Curriculum
Produktbeskrivelse
Denne redigerte boken utforsker konseptet forskeravhengighet og dets ulike aspekter og manifestasjoner gjennom det teoretiske perspektivet til den skjulte læreplanen. Bidragene belyser, diskuterer og eksemplifiserer de instrumentelle og formende rollene som den skjulte læreplanen spiller i fremme og tilrettelegging av doktorgradsstudenter sin forskeravhengighet. Boken bidrar til det begrensede akademiske ressursgrunnlaget om den skjulte læreplanen, og stimulerer til debatt om dens pragmatiske og teoretiske betydning, spesielt i jakten på forskeravhengighet. Med førstegangseksempler fra doktorgradsstudenter, veiledere, forskerutviklere og institusjonelle ledere, vil boken appellere til doktorgradsstudenter, forskere og studenter som arbeider innen områdene doktorgradsutdanning, læreplan og pedagogiske praksiser, doktorgradsveiledning, mentoring og coaching, samt forskerutdanning, læring og utvikling samt utdanningsledelse.