Development and Postdevelopmentalism in Studies on, to, with, for, by Young Children
Produktbeskrivelse
Denne open access-boken retter oppmerksomheten mot ønsket om inter- og transdisiplinære, gjensidige samarbeid i studier om små barn. Den fokuserer på mulighetene og hindringene i samarbeidsformer som involverer de interessentene og aktørene som forskningen omhandler, spesielt de deltakende barna. Diskusjonene og de teoretiske undersøkelsene bygger på det inter- og transdisiplinære prosjektet 'Enhancing Children’s Attention'. Innen rammene av en evidensbasert intervensjon utførte dette prosjektet flere kvalitative undersøkelsesformer, inkludert nye former for samarbeid med barna. Boken gir en diskusjon om hvordan små barns utvikling, læring og liv forstås innen utviklingsvitenskapene, samt i humaniora og samfunnsvitenskapene. Den retter seg spesifikt mot forskere som er interessert i postutviklings-, posthumanistiske-, nye materialistiske- og postkvalitative tilnærminger. Boken foreslår en forskyvning.