Education for Sustainable Development in Primary and Secondary Schools
Produktbeskrivelse
Denne boken gir lærere pedagogiske tilnærminger og praksisnære anvendelser for å implementere Utdanning for Bærekraftig Utvikling (UBU) i grunnskolen og videregående skole, samt vurderingsstrategier for å evaluere læringsutbyttet fra UBU. I tillegg til passende pedagogiske metoder for UBU, presenterer boken praktiske eksempler som lærere kan bruke som veiledning i sine klasser. De pedagogiske tilnærmingene knyttet til UBU har som mål å ikke bare fremme kunnskap om bærekraft, men også å utvikle holdninger, nye perspektiver, verdier, ferdigheter og kompetanser relatert til bærekraft. Dette innebærer en helhetlig og transformativ tilnærming for å utvikle en dypere forståelse av bærekraft, verdier, respekt for miljøet, tilknytning til naturen, systemtenkning for å forstå komplekse problemer, ansvarlig atferd for bærekraft og fremme handlekompetanse for bærekraftig utvikling. Boken inkluderer også eksempler på vurderingsstrategier.