Boken "Fashion and Feeling: The Affective Politics of Dress" undersøker det komplekse samspillet mellom mote og følelseslivet fra en rekke kritiske perspektiver innen motevitenskap, antropologi, sosiologi, designpraksis og mediestudier. Den stiller viktige spørsmål som: Hvordan ser mote ut og hvordan føles den i en tid preget av økt angst, isolasjon, depresjon og usikkerhet? På hvilken måte er følelser vevd inn i klærne og aktivert gjennom motepraksiser som kan bidra til å håndtere en konstant krise? Har mote potensialet til å hjelpe oss å forestille oss nye livsverdener som kan gjenskape håp og energi? Med andre ord, hvordan engasjerer mote seg i forhold til de "dårlige", "gode" og ambivalente følelsene knyttet til våre personlige og kollektive historier, til vår problematiske politiske nåtid, og til vår forestilte fremtid? Til tross for de ulike og spredte bidragene hos forfatterne, er mulighetene knyttet til "følelse" i motevitenskapen fortsatt i stor grad ignorert. Dette redigerte verket gir en essensiell innsikt i dette feltet.