Fourth International Handbook of Mathematics Education
Produktbeskrivelse
Den fjerde internasjonale håndboken innen matematikkdidaktikk dykker ned i utviklinger som ikke blir anerkjent eller fullt ut behandlet i de tre første Springer-håndbøkene om matematikkdidaktikk, og tar opp kontroversielle problemstillinger innen feltet. Håndboken åpner med et tankevekkende innledende kapittel som stiller spørsmål ved om kontrovers er en sunn del av internasjonal matematikkdidaktikk. De påfølgende fire seksjonene drøfter: (a) matematikkdidaktikk i Asia; (b) teorienes roller i forskning og praksis; (c) likeverd og sosial rettferdighet; og (d) læreplan og endring. Temaene er grundig utforsket i 28 kapitler av 60 anerkjente forfattere fra alle kontinenter. Hver av de fire seksjonene er strukturert med fokus på fortid, nåtid og fremtid. Som de tre foregående håndbøkene innen matematikkdidaktikk, gir denne håndboken en uvurderlig ressurs for lærere, praktikere innen matematikkdidaktikk, forskere, utdanningspolitikk beslutningstakere og matematikere, samt for både master- og bachelorstudenter.