Boken 'Framing Futures in Postdigital Education' utforsker sentrale konsepter og metoder som er avgjørende for en kritisk og reflekterende tilnærming til fremtiden innen postdigital utdanning. De sammenstilte kapitlene tar for seg ideer og metoder som er relevante for dagens debatter omkring fremveksten av datadrevet utdanning, og de analyserer både de implisitte og eksplisitte etiske og normative konsekvensene av slike praksiser. Med dypgående kritiske refleksjoner og perspektiver gir boken verktøy for å engasjere seg med og analysere datadrevet utdanning som et både utdanningsmessig og kulturelt fenomen. Den retter særlig blikket mot verdiladede og etiske aspekter som gjenspeiles i utdanningsimaginer, herunder diskurser og praksiser knyttet til de fremvoksende datadrevne sosialtekniske praksisene i utdanningssektoren. Verket er et resultat av akademiske utvekslinger mellom ulike disipliner, som fant sted under et symposium ved VIA University College i Danmark i mai 2022.