Denne boken belyser kunnskapshullene rundt generativ AI og dens innvirkning på utdanning. Den trekker på den nyeste historien om teknologisk innovasjon og digitale pedagogikker, og plasserer generativ AI innenfor dagens diskurs om fremtidens utdanning. Forfatteren argumenterer for at et nytt hybridmodell for utdanning er i ferd med å ta form, noe som krever at utdanningsinstitusjoner integrerer generativ AI i design, gjennomføring og vurdering av kurs og programmer. Boken foreslår også et skifte fra å se på læring som et resultat til å betrakte læring som en prosess, og utforsker hvordan dette skiftet kan arte seg. Gjennomgripende forankret i utdanningsteori gir den handlingsrettede, pedagogisk informerte anbefalinger om hvordan man kan posisjonere AI som en samarbeidspartner i læringskonstruksjonen, på en måte som er i samsvar med utdanningens verdier og mål. Videre gir den råd basert på evidensbasert digital pedagogikk, inkludert rammer for effektiv undervisning og læring med generativ AI, som setter lærere og designere i stand til å bringe disse ideene til praksis.