Geography Teacher Education and Professionalization
Produktbeskrivelse
Denne boken tar for seg hvordan nåværende og framtidige lærere globalt forberedes på den betydningsfulle oppgaven med å undervise i geografi, med tanke på lærerens viktige rolle. Den avstår fra et tradisjonelt karrierefokusert rammeverk som omhandler utdanning før ansettelse og videreutdanning, og velger i stedet en tematisk tilnærming knyttet til emner som alle lærere møter. Boken oppdaterer tankegangen rundt underfelt innen geografisk utdanning, som geografisk informasjon (GI) og feltarbeid, og analyserer viktige samtidsdiskurser som digitalisering og bærekraft. Videre belyser boken den brede variasjonen i institusjonaliseringsformer for geografiutdanning på tvers av forskjellige politiske systemer. Kort sagt samler denne boken strategier for geografiutdannere over hele verden, og gir innsikt i utfordringene, forholdene og løsningene som finnes både i klasserommet og på institusjonsnivå. Denne boken er derfor et uvurderlig verktøy for utdannere og geografilærere globalt.