Global Citizenship, Ecomedia and English Language Education
Produktbeskrivelse
Boken "Global Citizenship, Ecomedia and English Language Education" gir en nyansert ramme for inkludering av ecomedia i engelskundervisningen, med mål om å hjelpe elever med å utvikle globalt medborgerskap. I en tid preget av klimaendringer og økende trussel mot vår planet, fremhever forfatteren betydningen av elevens handlekraft. Dette rammeverket tar utgangspunkt i menneskerettigheter og kritisk øko-kosmopolitanisme, som gjør det mulig for elever å posisjonere seg i diskusjoner om klimaendringer og bidra til reelle endringer. Boken undersøker eko-dokumentarer som multimodale, faktiske tekster, og utfordrer tradisjonelle inndelinger mellom fiksjon og fakta, støttet opp av nyskapende forskning. Med utgangspunkt i denne diskusjonen blir elever sett på som aktive medskapere av mening når de engasjerer seg med eko-dokumentarer. Boken introduserer et innovativt konsept basert på multilitterasitet, innlemmet i en bærekraftig pedagogikk preget av håp, som oppfordrer elever til å lære og praktisere «håpets språk».