Boken "Global Marketing Strategy" er skrevet for erfarne ledere og studenter på høyere utdanningsprogrammer som MBA eller spesialiserte masterprogrammer. Den tar for seg alle de sentrale utfordringene bedrifter møter når de opererer på tvers av nasjonale og kulturelle grenser, på en systematisk og samtidig konsis måte. Leseren vil lære å vurdere og velge de mest lovende utenlandske markedene, evaluere alternativer for markedsgang, samt undersøke kreftene som påvirker tilpasning versus standardisering av markedsmiksen. Boken gir en strategisk innfallsvinkel til de ulike globale markedsføringsutfordringene og belyser tematikk som ofte ikke finnes i internasjonale markedsføringsbøker, som for eksempel hvordan man kan tilpasse markedsstrategier etter globale organisasjonsstrukturer. Videre tar den for seg hvordan man kan håndtere forholdet mellom nasjonale datterselskaper, regionale hovedkvarterer og globale hovedkvarterer, samt utfordringer knyttet til bedriftsansvar og relevante fremtidige trender som sannsynligvis vil påvirke den globale virksomheten.