Denne omfattende boken avdekker det komplekse samspillet mellom entreprenørskap, strategi og markedsføringsledelse innen bærekraft. Boken fremmer den grønne omstillingen innen næringsliv og organisasjoner, og gir både selskaper og forbrukere innsikt til å ta informerte beslutninger som fremmer positive endringer i markedet. Den gir en helhetlig forståelse av bærekraftige og disruptive endringsprosesser for studenter og fagfolk, og tar for seg et bredt spekter av effektive strategier. Disse spenner fra grønne markedsføringsmetoder og segmenteringsteknikker til mer nyanserte tilnærminger som demarkedsføring og grønn merkevarebygging. Leserne vil oppdage den avgjørende rollen selskaper og beslutningstakere spiller i å omforme forbrukeradferd og forsyningskjeder, samtidig som de navigerer potensielle fallgruver som 'tragedien av det felles gode' og 'greenwashing'. Videre vil boken gi verdifulle innsikter i hvordan strategisk posisjonering og målrettede tiltak kan føre til bærekraftige resultater og økt verdi.