Handbook of Digital Resources in Mathematics Education
Produktbeskrivelse
Dette håndboken presenterer den nyeste forskning på teoretiske rammer, matematisk innhold, læringsmiljøer, pedagogiske praksiser, profesjonell utvikling for lærere, samt politiske spørsmål knyttet til utviklingen og bruken av digitale ressurser i matematikkundervisningen. Med den økende mengden av åpne digitale ressurser, har lærere muligheten til å velge fra nettet hva de mener passer best for deres klasserom, mens studenter kan velge hva de trenger for sine prosjekter og læringsveier 'i øyeblikket'. Imidlertid opplever både lærere og studenter ofte utfordringer når de skal navigere i det rike materialet som er tilgjengelig, da de kan være usikre på kvaliteten og den positive bruken av disse ressursene. I en tid med store endringer i undervisnings- og læringsprosesser, er det avgjørende å forstå kvaliteten og de potensielt transformerende aspektene ved digitale ressurser. Denne boken gir omfattende analyser og innsikter i de transformative aspektene ved digitale ressurser.