Springer International Publishing AG

Hearing Eyes, Seeing Ears

Hearing Eyes, Seeing Ears

Produktbeskrivelse

Boken 'Hearing Eyes, Seeing Ears' tar for seg musikkens rolle i den audiovisuell kulturen som et komplekst sammensatt signal, snarere enn som en enkel 'tillegg' til filmens bilder. I vår moderne kultur er det audiovisuelle sentralt, med skjermer og høyttalere, inkludert hodetelefoner, som dominerer kommunikasjon, fritid og drama. Selv om boken hovedsakelig fokuserer på film, berører den også beslektede medier som TV og videospill, og peker på at det finnes en 'felles kjerne' av synkroniserte bilder og lyder i kjernen av disse relaterte mediene. Tradisjonene knyttet til lyd og det Michel Chion omtaler som 'audiovision' (1994) har blitt bevart og utviklet i andre medier, inkludert prinsipper for akkompagnement og industrielle prosesser fra filmens verden. Gjennom en grundig utforskning av den rike historien, varierte sjangrer, ulike tradisjoner og strategier innen audiovisuell kultur, fremhever boken den 'felles kjernen' av flate, bevegelige bilder og synkronisert lyd og musikk som preger den elektroniske mediekulturen.

Prishistorikk

Lavest
1556 KR
Høyest
1622 KR
Gjennomsnitt
1592 KR
Median
1590 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Springer International Publishing AG
Navn Hearing Eyes, Seeing Ears
GTIN/EAN/ISBN 9783031739125
Kategorier Bøker