Implementing the Group-Based Early Start Denver Model for Preschoolers with Autism
Produktbeskrivelse
Denne boken tar for seg en gruppebasert tilpasning av Early Start Denver Model (ESDM), utviklet for førskolebarn med autismespektrumforstyrrelser (ASD). Den gir en grundig innføring i prinsippene og prosedyrene for Group-Based Early Start Denver Model (G-ESDM), samt praktiske og empiriske retningslinjer for implementering av effektive og kostnadseffektive programmer innen offentlig helse og utdanningssystemer. Kapitlene presenterer rasjonaler og strategier for design og evaluering av intervensjoner, bygging av tverrfaglige team og organisering av læringsmiljøer slik at de engasjerer barns interesse. Eksemplene illustrerer hvordan sosiale interaksjoner i grupper kan skape muligheter for læring, forbedre mellommenneskelige ferdigheter og redusere problematferd. Boken inneholder også forslag til hvordan man kan tilpasse undervisningsstrategier når et enkeltbarn henger etter resten av gruppen. Følgende temaer blir fremhevet: * Utvikling av behandlingsmål i G-ESDM. * Opprettelse av G-ESDM-teamet og læringsmiljøet.