Boken 'Intellectual Property Management for Start-ups' utforsker hvordan immaterielle rettigheter (IP) fungerer som en kritisk verdidrivere for nyetablerte virksomheter. Uansett størrelse står alle bedrifter overfor utfordringer knyttet til immaterielle rettigheter, men oppstartsselskaper og deres samarbeidspartnere møter spesielle utfordringer og muligheter i håndteringen av disse rettighetene. Ved å identifisere, utvikle og utnytte immaterielle rettigheter kan bedrifter oppnå varige konkurransefortrinn og minimere risikoer. Mange oppstartsselskaper opplever at kompleksiteten i IP-håndtering kan være overveldende og velger derfor å fokusere energien sin på andre områder. Likevel viser denne unike samlingen av bidrag fra erfarne eksperter at det er avgjørende å implementere en solid strategi for IP-håndtering for å sikre en vellykket utvikling av virksomheten. Autorene, Prof. Dr. Martin A. Bader og Prof. Dr. Sevim Süzeroglu-Melchiors, bringer med seg mange års erfaring som konsulenter, entreprenører, bedriftsledere og forskere, noe som har utviklet deres forståelse for behovet for en omfattende, men samtidig praktisk ressurs for oppstartsselskaper og deres viktige interessenter.