International Handbook of Mathematical Learning Difficulties
Produktbeskrivelse
Denne omfattende boken gir lærere, forskere og utdanningsprofesjonelle tilgang til banebrytende kunnskap som har blitt utviklet de siste tiårene innenfor utdannings-, atferds- og nevrovitenskap. Den integrerer kognitive, utviklingsmessige og sosioøkonomiske tilnærminger for å håndtere utfordringene barn møter i matematikklæring. De nevrokognitive mekanismene og de kognitive prosessene som ligger til grunn for utviklingen av aritmetiske ferdigheter, samt deres betydning for utdanning, har vært gjenstand for intensiv forskning de siste tiårene. Imidlertid har mye av denne forskningen funnet sted i ikke-anvendte omgivelser, noe som har ført til en betydelig kløft mellom vitenskapelig kunnskap og anvendelsen av denne kunnskapen i faktiske undervisningssammenhenger. Nå er det på tide å bringe laboratorieresultater inn i klasserommet. Foruten å overføre teoretiske diskusjoner til utdanningsmiljøer, presenterer boken et bredt spekter av metoder for tidlig identifikasjon av barn med risiko for matematikkvansker.