Journalism, Digital Media and the Fourth Industrial Revolution
Produktbeskrivelse
Den fjerde industrielle revolusjon, ofte omtalt som Industri 4.0, representerer et nytt og betydningsfullt kapittel i historien om industrielle utviklinger som startet på 1700-tallet. Denne revolusjonen er preget av en sammensmelting av banebrytende produksjonsmetoder og intelligente systemer som helhetlig integreres med både organisasjoner og mennesker. Innen kommunikasjon og journalistikk, spesielt med fokus på digitale medier, står vi overfor utfordringen med å ta i bruk nye teknologier og praksiser som kan omforme eksisterende selskaper og kommunikasjonsprodukter. Her brytes ofte skillet mellom det fysiske, digitale og biologiske. Denne samlingen av essays analyserer og reflekterer over hvordan Industri 4.0 påvirker journalistikk og digitale medier. Boken er delt inn i tre hoveddeler. Den første delen undersøker fremveksten av både sentraliserte og desentraliserte nettverk, samt deres innvirkning på digitale medier. Den fokuserer spesielt på rollen til kryptografisk journalistikk og hvordan deling av frie og åpne ressurser påvirker dagens medielandskap.