Springer International Publishing AG

Organized Loyalty

Organized Loyalty

Produktbeskrivelse

Boken "Organized Loyalty" tar for seg ideologien som Kinas leder Xi Jinping har utviklet i løpet av sitt tiår ved makten. Gjennom perioden 2012 til 2022 har Kinas politiske system, så vel som innenriks- og utenrikspolitikken, blitt i økende grad preget av Xi Jinpings politiske tankegang. Han er den mest innflytelsesrike lederen av det kinesiske kommunistpartiet siden Mao Zedong. I dag befinner Xi’s Kina seg i en supermaktkonkurranse med USA og dets allierte, noe som betyr at den pågående ideologiske transformasjonen i Folkerepublikken Kina forventes å få globale konsekvenser. Til tross for dette er den ideologiske misjonen til Xi Jinping overraskende dårlig forstått. Boken bygger på en analyse av Xi Jinpings taler og argumenterer for at Kinas nye statsideologi er bygget rundt tre sentrale begreper: lojalitet, disiplin og storhet. Xi's oppdrag handler om ideologisk omdirigering og reaktivering, samt organisatorisk innovasjon, der hensikten er å framstille Kinas 'nationale selv' som en kollektiv enhet under én politisk retning.

Prishistorikk

Lavest
527 KR
Høyest
549 KR
Gjennomsnitt
539 KR
Median
538 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Springer International Publishing AG
Navn Organized Loyalty
GTIN/EAN/ISBN 9783031400360
Kategorier Bøker