Springer International Publishing AG

Procedural Content Generation in Games

Procedural Content Generation in Games

Produktbeskrivelse

Boken gir en grundig innføring i den nyeste forskningen innen prosedyremessig innholdsgenerering (PCG) for spill. Fokus er rettet mot generering av nivåer, landskap, gjenstander, regler, oppdrag og andre typer innhold. Hver kapittel presenterer en spesifikk type algoritme eller domene, inkludert fraktalmetoder, grammatikkbaserte metoder, søkebaserte og evolusjonsmetoder, begrensningsbaserte metoder samt generering av narrativer, terreng og dungeons. Forfatterne er aktive akademiske forskere og spillutviklere, og boken henvender seg til både bachelor- og masterstudenter som tar kurs i spill og kreativitet; spillutviklere som ønsker å lære nye metoder for innholdsgenerering; samt forskere innen beslektede områder som kunstig intelligens og beregningsintelligens.

Prishistorikk

Lavest
425 KR
Høyest
443 KR
Gjennomsnitt
434 KR
Median
434 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Springer International Publishing AG
Navn Procedural Content Generation in Games
GTIN/EAN/ISBN 9783319427140
Kategorier Bøker