Denne boken utforsker to viktige temaer innen produktdesign og muliggjørende teknologier: Brukeropplevelse (UX) og Utvidet Virkelighet (XR). Brukeropplevelse handler om hvordan mennesker samhandler med omgivelsene og objekter, og anses som avgjørende i mange sammenhenger. Når nye produkter utvikles, er det essensielt å designe og evaluere UX direkte med brukerne. Prototyping er en velkjent, effektiv og mye brukt praksis for designvurdering. Boken viser hvordan prototyping basert på XR-teknologier, inkludert Virtuell, Augmentert og Blandet Virkelighet, er en passende metode for å teste ideer og produkter uten å måtte bygge dem fysisk fra bunnen av. De viktigste fordelene, som er godt forklart og demonstrert i denne boken, innebærer at brukerne får muligheten til å oppleve produkter, inkludert deres utseende, funksjoner og brukervennlighet, i en digital kontekst som enkelt kan tilpasses og modifiseres i henhold til brukernes tilbakemeldinger og bruksforhold.