Springer International Publishing AG

Religious Economies in Secular Context

Religious Economies in Secular Context

Produktbeskrivelse

Denne redigerte samlingen representerer en av de få sosiologiske og antropologiske studiene av Halal-markeder. Boken utforsker de juridiske og religiøse aspektene ved Halal-markedene i ikke-muslimske kontekster, samt i land der merket 'Halal' er av betydning og ikke tas for gitt, slik det ofte er i de fleste muslimske samfunn hvor det er en etablert norm. I mange land har 'Halal' utviklet seg til å bli et varemerke som brukes til å markedsføre både mat og kosmetikk. Dette er en effektiv markedsføringsstrategi som appellerer direkte til muslimer, men som også i økende grad tiltrekker seg ikke-muslimer som søker etter rene og ferske produkter. I denne sammenhengen innebærer 'Halal' kvaliteter som minner om andre merker hvor kvalitet og renhet er garantert, som Fair Trade, økologisk eller bio i USA og Europa, men med en ekstra appell til potensielle muslimske forbrukere ved å tilfredsstille islamske normer. Boken inneholder bidrag som belyser Halal-økonomier i ikke-muslimske samfunn, og tar for seg dilemmaer knyttet til rasjonell tenkning og Halal.

Prishistorikk

Lavest
1675 KR
Høyest
1746 KR
Gjennomsnitt
1713 KR
Median
1711 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Springer International Publishing AG
Navn Religious Economies in Secular Context
GTIN/EAN/ISBN 9783031186028
Kategorier Bøker